Mitt namn är Patrik Koç Strömberg. Det är jag som är Patrik med K.

Jag är marknadsföraren som älskar att samarbeta med säljare. Det är säljaren som har direktkontakt med kunder och prospekts, som vet vad de gillar och ifrågasätter. Det är jag i rollen som marknadsföraren som ska se till att kunder och prospekts ska få svar på dessa frågor innan de kommer i kontakt med säljarna. Det om något ger hetare leads och snabbare deals.

Jag har en bakgrund som musiker och älskar spela bas på ett tryggt sätt men med härliga överraskningar. På samma sätt jobbar jag med marknadsföring. Det blir ingen uppmärksamhet om det saknar överraskningar.

Min styrka är att jag snabbt kan sätta mig in i komplexa texter för att skapa bra innehåll och att verkligen förstå vad företaget vill få ut för att kunna sälja mer. För det här är vad vi alla strävar egentligen, att erbjuda kunder en bra produkt och kunna ta betalt för den. Därför sååå viktigt att marknad och sälj samarbetar som tajt rockband.

Jag är riktigt bra på de tre kanaler som jag anser vara viktigast just nu inom B2B – företagsbloggar, LinkedIn och Epostmarknadsföring. Nu tänker du säkert ”MEN GOOGLE ADS DÅ??!!!”…mmm du har rätt. Den är också viktig, men där tar vi in hjälp för jag är inte tillräckligt bra på det… än. Att få organiska träffar (som är gratis) är jag riktigt bra på med hjälp av att optimera din företagssida + bra content på blogg och hemsida. Det kommer man väldigt långt på och bra organiska träffar är också en förutsättning för att Google Ads kampanjer ska bli riktigt effektiva.

Att skriva bra content som engagerar och inspirerar är det många som kan, men jag kan också hålla det aktuellt med bra omvärldsbevakning. Dessutom… jag har fotograf- och filmbakgrund så när det behövs snygga bilder och engagerande film kan jag bidra med detta till scenen också. När det känns vettigt att göra, ska jag tillägga. Allt beror på om det ger något extra, är den extra tiden värd för att kunna locka fler eller är det slöseri med tid? Det är alltid detta som vi tillsammans måste komma överens om. Det handlar både om att våga göra något annorlunda och testa och samtidigt ändå avgöra hur vi ska uppnå våra mål på bästa effektivaste sätt.

Att komma överens om mål innebär också att vi måste veta hur vi ska mäta framgång och då måste vi ha bra tillgång till statistik (Google Analytics och all statistik man kan få genom nyhetsbrev och LinkedIn-engagemang). Slutmålet bör alltid vara att sälj får enklare in affärerna, men det kan också handla om employer branding. Det jag kan säga i alla fall är att det inte handlar om att jaga likes utan mer konkreta mål som försäljning och nya leads. Men allt tar sin tid… Jag tänker alltid långsiktigt än snabba affärer när det gäller marknadsföring.

Det är fritt fram att stalka mig personligen på LinkedIn, följ Patrik med K, läs bloggen här eller varför inte skriva upp dig på mitt nyhetsbrev här nedan… Är du riktigt nyfiken och behöver min hjälp omgående så kan du skicka ett mejl eller till och med ringa mig på 0709-323106.

Om du behöver min hjälp kan du förvänta dig att få en fantastisk marknadsföring med en liknande känsla som en av mina favoritlåtar med Jinjer. Lyssna på den här så kommer du fatta…

Patrik med K